30 בדצמבר 2020
ללקוחותינו שלום, מידע למעסיקים בנוגע לפיטורי עובדים או הוצאת עובדים לחל"ת מעסיק שנאלץ לפטר עובדים או להוציא עובדים לחל"ת ראשון או חל"ת חוזר לתקופה של 14 יום לפחות – צריך לבצע 2 פעולות: 1. לדווח למוסד לביטוח לאומי על העובדים שעבודתם הופסקה. להנחיות בנוגע לאופן הדיווח על עובדים שעבודתם הופסקה לחצו כאן 2. ליידע את העובדים שיוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה. מידע למי שפוטר או יצא לחל"ת מי שפוטר בעקבות הסגר השלישי או הוצא לחל"ת לתקופה של 14 יום, צריך לעדכן את המוסד לביטוח לאומי על הפסקת עבודתו, על מנת לבדוק את זכאותו לדמי אבטלה. חשוב להדגיש כי המצב התעסוקתי של העובד אמור להיות מעודכן לאחר הדיווח של המעסיק או המעסיקים על הפסקת העבודה, אך בכל מקרה העובד חייב לבדוק את מצבו התעסוקתי בטופס הדיגיטלי ולתקן אם יש טעות. יש לזכור כי הטופס הדיגיטלי אינו כולל עצמאי שכלול בתוספת הראשונה של צו סיווג מבוטחים. לעובד שתובע דמי אבטלה – באחריותו לדווח על הפסקת העבודה בלשכת התעסוקה (למעט אם המעסיק דיווח על פי ההוראות באתר לשכת התעסוקה). לטופס הדיגיטלי – עדכון מצב תעסוקה לחצו כאן לטופס תביעה לדמי אבטלה דיגיטלי לחצו כאן למידע מפורט באתר הביטוח הלאומי על הפעולות שיש לבצע לחצו כאן ועדות רפואיות ופגישות טלפוניות ועדות רפואיות – מבוטחים ומייצגים שזומנו לוועדה רפואית בתקופת הסגר, יכולים לעבור במחסומים (אם יהיו) באמצעות הצגת הזימון לוועדה (מדובר הליך רפואי). אפשר להזמין פגישה טלפונית עם נציג שירות בסניף הביטוח הלאומי גם בימי הסגר – להזמנת פגישה לחצו כאן. לאחר הזימון, נציג מהביטוח הלאומי יחזור טלפונית כדי לטפל בבקשה. לקריאת כל המידע על הסגר השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי מיום 27.12.2020 לחצו כאן מוקד תמיכה טלפוני למעסיקים לכל הדיווחים בקורונה המוקד לתמיכה במעסיקים נועד לבירורים בעניין הדיווחים הקשורים למשבר הקורונה: טופס 100, קובץ הפסקת עבודה וקובץ ביטול/סיום חל"ת. מספר הטלפון של המוקד הוא 02-5393722 בשעות 8.30 עד 13.00 בימים ראשון עד חמישי. להנחיות הביטוח הלאומי בעקבות הקורונה לחצו כאן לדף שאלות ותשובות בקצבאות השונות בעקבות משבר הקורונה באתר המוסד לביטוח לאומי לחצו כאן בכבוד רב ניר שירן ושות' רואי חשבון |